Kategórie

Naše predajne

Naše predajne

INTERLUX Lighting, Tomášikova 30, Bratislava

Bodové reflektory V kategórii sa nenachádza žiadny produkt.

Podkategórie

  • Ako si vybrať...

    Od prvého okamihu keď svetlo rozsvietilo na pódiu, svetelní profesionáli začali hľadať ideálnu paletu farieb. Farebné spektrum je však nekonečné a rôzne odtiene po ktorých dizajnéri túžia a snažili sa ich vytvoriť v priebehu rokov je nespočetné množstvo. Nie je žiadnym prekvapením, že spomenué plné spektrum farieb a jeho prenos do reflektora bolo nedosiahnuteľné.

    Roky bolo subtraktívne miešanie farieb (farba vzniká miešaním tlačených farieb pričom naše oko vníma odraz zmiešaného povrchu) predvolené v našom priemysle ako jediný možný spôsob, ako dosiahnuť bohatú paletu farieb. Biele svetlo zo žiarovky alebo LED modulov kombinované s farebnými fóliami alebo subtraktívnymi  farebnými filtrami (napríklad tradičný CMY) bolo zdanlivo jediná možnosť. Doplnenie LED systémami, ktoré sa snažili priniesť kvalitnú RGB alternatívu väčšinou nedokázalo vyrobiť bohaté, sýte farby, ktoré dizajnéri potrebovali a ústil v neprirodzené tóny nasvietenej pleti a všeobecné vo vyprano vyblednutý vzhľad.

    Tri nie je dosť (červená, zelená, modrá - red, green, blue - RGB)

    Nie všetky farby môžu byť vytvorené miešaním len troch farieb. Bolo jasné, že RGB systém limitoval prístup k farebnému spektru a nebol schopný dosiahnuť dokonalé biele svetlo, presné teploty chromatičnosti farieb, pastelové farby a takmer všetky požadované živé a hlboké farby, ktoré si dizajnéri cenia. Tieto RGB emitéry boli  schopný vytvoriť slušnú a sýtu červenú, zelenú alebo modrú — a všetko, čo je medzi nimi ako aj nimi utvorené zmiešané farby vyzeralo neprirodzene a chýbal tomu presný odtieň a sýtosť farieb (HUE/Saturation), ktoré dizajnéri požadovali. Pri osvetlení ľudí, kulís alebo predmetov, sme jednoducho nemohli dosiahnuť požadované prirodzené tóny a potrebnú reprodukciu farieb. Táto skutočnosť bola ešte zjavnejšia, keď sa používali boku s konvenčnými alebo halogénovými reflektormi.

    RGB

    Celé spektrum na dosah

    Svetelní dizajnéri majú zodpovednosť správne osvetliť nespočetné množstvo tónov pleti, zložité detaily kostýmov, kulisy, predmety, no chýbali im správne nástroje, aby tak mohli urobiť. V Elation si stanovili cieľom nájsť riešenie a investovali roky výskumu do kvality LED farieb, optík a konzistencie. Časom komplexný výskum farieb a LED emitérov, firma si uvedomila, že výrobu svietidiel schopných využívať celé spektrum farieb majú už na dosah. Elation začala spolupracovať s priekopníckymi LED výrobcami rozvíjať na rozvoji multi-LED modulov, ktoré by mohli zabezpečiť to, čo dizajnéri potrebovali— nástroj divadelného stupňa presnosti, ktorý rozšírili možnosti kreativity dizajnérov neobmedzujúc ich.

    Emitéry extra farieb 

    Malo zmysel pridať viac farbieb do LED zdroja. Do modulov RGB boli pridané extra emitéry a ak boli starostlivo a metodicky vyvážené, bolo to už oveľa lepšie. Ešte väčší prínos bol prístup k širšiemu farebnému gamutu. Tieto extra farebné LED emitéry aj keď boli dôležitým krokom v snahe o skutočnú divadelnú-úroveň LED zdrojov, neboli žiadnym liekom na všetko a nakoniec vyvolali viac otázok než  dali  odpovedí. Nasledovala nová cesta experimentov.

    RGBW

    Biela a jantárová (W-hite, A-mber - RGBW, RGBA)

    Prírastky nových emitérov farieb k RGB určite pomohli. Napríklad biela a žltá—, ktoré obe priniesli do hry dynamickú bielu. Bolo však ťažké vyvážiť ich s RGB emitérmi a výslený prínos bolo nakoniec iba skromné zlepšenie farebného gamutu. Áno, pridaná biela LED poskytla prístup k širšej časti spektra a pomohla s doladením farby, ale bolo jasné, že spektrum nebolo ešte úplne vyrovnané. Napríklad Amber LED žiarič nepatrí medzi najjasnejšie emitéry svetla v porovnaní s RGB, takže poskytnúť priestor tejto LED na celkovej ploche LED žiariča nebolo efektívnym riešením. RGBA zariadenie možno dalo niečo extra pre event aplikácie, ale z pohľadu svetelného dizajnéra v divadle alebo opere vylepšenia boli minimálne. Prínos farby amber spočíval v tom, že takéto riešenie umožňovalo lepší rozsah a kontrolu teplejších tónov. Z toho sa stal základ kam pokračovať ďalej.

    Vyváženie farieb LED emitérov bolo kľúčové. Všetky tieto jednotlivé LED žiariče samostatne ponúkali pekné, sýte farby, ale ako ich zmiešať dohromady tak aby  sa dosiahol prirodzený mix farieb bolo odteraz rozhodujúce. Začali sa riešiť nové otázky. Bola kontrola teploty chromatičnosti bieleho svetla postačujúca ? Ktoré zmiešané farby jednoducho neboli dosť výkonné ? Vyzerajú všetky farby na ľudskej pleti prirodzene ? Aký je priebeh stmievania ? A čo konzistencia pri viacerých zariadeniach ?

    Riešenie problémov

    Odpovede na tieto otázky, alebo skôr o riešenie týchto problémov— malo tendenciu odhaľovať ďalšie súvisiace otázky komplikujúce riešenie. Stmievanie je ukážkovým príkladom. S jediným LED zdrojom bolo vždy ťažké ovládfať jeho stmievanie tak aby vyzeralo hladké, plynulé a prirodzené. Teraz máme odrazu zariadenie s štyrmi, piatimi či šestimi LED žiaričmi a smerom nahor všetky majú vlastné odlišné stmievacie charajkteristiky. Ako vyriešiť všetky tieto problémy závisí od kombinácie mnohých výrobných faktorov—starostlivý výber optimalizovaných LED, kontrola výrobných váriek týchto LED diód, ideálna voľba šošovky a difúzie, inovatívna elektronika a automaticky sa prispôsobujúci kalibračný softvér. Všetko spojiť  dohromady.

    RGBWLC

    Pridanie do zmesi (mätová, limetková, tyrkysová - Mint, Lime, Cyan - RGBL, RGBWLC, ...)

    Rozhodujúci impulz pre revolúciu vo farbe je položený na základe práce tých výrobcov LED, ktorí boli priekopníkmi vo výskume, vývoji a výrobe nových LED emitérov, takých ktoré zapadali do kombinácie s ostatnými. Prišla Mint LED. Mint priniesol podstatné zvýšenie svetelného výkonu v celkovom spektre. LED Lime ponúka podobný účinok. Obe nové LED ponúkli rozdielnu schopnosť vytvárať vysoko kvalitné biele svetlo bez straty saturácie (sýtosti).

    Bolo jasné, že tieto nové moderné LED žiariče budú mať rôzny vplyv na špecifické aplikácie a typy svietidiel. Automatizované spot zariadenia (hlavy)  napríklad nemajú tak vysoké požiadavky na farby ako majú napríklad LED panely. Pridanie Mint do LED zdroja je viac vhodné na pomoc divadlám vytvoriť divadelnú bielu, pastelové farby a rôzne jedinečné farby. Pridanei Lime LED pomáha vyplniť celé spektrum a má viac výhod pre TV a filmovú produkciu a vysielanie. Okrem toho, medzitím sa objavil aj efektívny CYAN LED emitér, ktorý pomáha s ultra-presnou reguláciou teploty chromatičnosti bieleho svetla, pri spojení s LIME led vytvára expanzívny farebný gamut pre náročný svet práce s kamerou. Výsledkom sú LED moduly ktoré sa môžu pochváliť vynikajúcim vyváženým farebným gamutom s najlepším celkovým jasom a presnejším jemným ladením akejkoľvek farby.

    Nové kreatívne možnosti

    Pridaním LED žiaričov do RGB modulu má za následok zvýšenie výberu farieb a vyššiu kvalitu svetla, ale čo je najdôležitejšie, otvorila pre svetelných dizajnérov celý nový svet kreatívnych možnosti. Kto vie, aké ďalšie farby LED žiaričov sa pripoja do LED modulov budúcnosti? Elation inžinieri to pravdepodobne urobia, ale budú ladiť, zjemňovať a experimentovať, až pokým bude možné využiť každý posledný výrez farebného priestoru a sprístupniť ho v najnovšom najmodernejšom svietidle.

  • LED biele svetlo

    Sem zaraďujeme reflektory ktoré majú čisto biely čip a rozlišujeme :

    WW = warm white = teplé biele svetlo obvykle 2800-3400K s vysokým CRI

    CW = cool white = studené biele svetlo obvykle okolo 5600K s vysokým CRI 

    Pokiaľ viete, že budete potrebiovať iba WW alebo iba CW, odporúčame vám vybrať si reflektor ktorý je osadený iba  WW alebo CW LED modulom.

    Pokiaľ chcete naopak možnosť zmeny CCT od WW až po CW, vyberte si reflektor so zmiešaným CW/WW modulom. Treba si však uvedomiť, že pri takomto zmiešanom module svietivosť v každej zložke klesne následne pri WW a CW na polovicu, keďže na LED module sa osadí z každého typu LED iba polovica.

    Pri porovnaní s multifarebnými čipmi použitie čisto bieleho modulu poskytne pri rovnakom výkone LED modulu vyšší svetelný tok v bielom svetle. Napríklad 200W čisto biely čip má vyšší svetelný tok než 300W RGBA čip v bielej. Dôvod spočíva v tom, že pri multifarebnom čipe sa na biele svetlo používa iba časť výkonu jednotlivých farebných zložiek.

    Odporúčame preto obrátiť sa na nás a poradíme vám optimálnu voľbu pre vaše skutočné potreby.

    Prípadne si vyžiadajte alebo pozrite fotometricé merania pre jednotlivé farby a bielu.

    Výhodou reflektora osadeného WW čipom v divadle je jednoduchosť ovládania, dá sa ovládať jediným ťahovým fejdrom na pulte ako klasický reflektor a svetlo je stále rovnako biele. Nemôžete nechtiac primiešať inú farbu. Tiež maximálny svetelný tok pri minimálnej spotrebe. Možno použiť nna ich ovládanie tie najjednoduchšie manuálne svtelené pulty.

    Výhodou reflektora osadeného WW alebo CW čipom v TV štúdiu je jednoduchosť ovládania, dá sa ovládať jediným ťahovým fejdrom na pulte ako klasický reflektor a svetlo je stále rovnako biele. Nemôžete nechtiac primiešať inú farbu. Tiež maximálny svetelný tok pri minimálnej spotrebe. Možno použiť nna ich ovládanie tie najjednoduchšie manuálne svtelené pulty.

  • LED multifarebné

    Aké sú rozdiely medzi multifarebnými LED reflektormi ?

    Informačný článok o technológii multifarebných LED - ako si vybrať, v čom sú prednosti, ktoré technológie sú najmodernejšie :

    Link na informácie o multifarebných LED

    Elation Professional ponúka profesionálom nie iba zariadenie ale hlavne ucelené RIEŠENIE a  farebným výstupom plne jednotný a kompatibilný set zariadení.

    Základ tvorí farebný LED čip RGBMA. Stačí následne už len si vybrať pre daný účel a montážnu pozíciu najvhodnejšie prevedenie zariadenia a výsledok bude vždy jednotná farba zo všetkých zariadení. Celý svetelný park sa vďaka tomu ovláda ľahšie a rýchlejšie. Odporúčame preferovať ColourTune technológiu ktorá zjednocuje a inovuje aj možnosti nastavenia ktoré zariadenia  tejto produktovej línie ponúkajú. 

    Výhoda čipu RGBMA spočíva najmä v tom že ponúka nielen farby no aj vysoký svetelný tok pri použití zariadenia ako zdroja bieleho svetla so širokým rozsahom CCT 2400K-8500K,  korekciami green/magenta a s kvalitou v hodnotách približne CRI 95, TLCI 95 (vernosť reprodukcie osvetlenej farby predmetu). 

    To ho favorizuje ako najoptimálnejšie a najefektívnejšie univerzálne riešenie pre štúdiové svietenie, show-svietenie, no je použiteľné aj pre väčšinu divadelných a scénických aplikácií.  

    Pokiaľ však vyžaduje klient ešte väčší rozsah farieb, vtedy odporúčame zamerať svoju pozornosť na X8 LED čip (deep red, red, amber, lime, green, cyan, blue, indigo) od ETC ktoré umožňuje jednak rozsah CCT 1900K-10450K ako aj väčšie množstvo farieb ktoré sa inými čipmi nedajú namiešať. Tieto zariadenia nájdete v kategórii Electronic Theatre Controls (USA).

    Pozn. :

    Rozsah CCT vám prezrádza aj to, do akej miery zariadenie bude schopné simulovať začervenanie vlákna žiarovky počas stmievania halogénových reflektorov. Určuje totiž reálne hranice možností zariadenia a jeho LED čipu  pri bielej farbe.

Moduly, platobné brány a preklady pre PrestaShop

PrestaShop Addons, Payment gateways and Services

Moduly, platobné brány a preklady pre PrestaShop

Tvorba e-shopov a webových stránok

Internetové stránky a e-shopy

Depeche Mode Shop